orientering

Idag var det tänkt att vi skulle ta igen orienteringsdagen dom andra hade för två veckor sen. Jag och Karin satt oss på cykeln i duggregnet och cyklade ute till Stensätra. När vi kom dit och började leta efter första kontrollen började det spöregnet, det verkligen öste ner, och då hade vi alla 8 kontroller kvar. Efter ett litet tag hittade vi i alla fall första piprensaren ( ja, våra kontroller var piprensare i olika färger...) Regnet lugnade sig efter ett tag, men marken var fortfarande blöt, så i när vi letade efter 2:a började det plaska i skorna rejält, myyyyys! Resten av orienteringen gick åt h-vete, vi hittade bara en kontroll till, även fast vi letade som galningar efter de fem första. Vi höll på i över 1 ½ timme sen gav vi upp. Piprensare?! Irriterade över allting var vi tvungna att sätta oss på cykeln och cykla tillbaka hela långa vägen till skolan igen, inte kul...

Skulle egentligen ut och springa idag, men jag tror att mina ben ska få vila så tar jag det på söndag istället.

Jakob ringde nyss och sa att turen är framflyttad till 6 imorgon vilket betyder att jag har en extra timme på mig än vad det sades igår, hinner jag kanske köpa de nya kläderna jag spanat in :)

Nu ska jag städa undan lite på rummet, slipper mamma dö när hon går in här.

Tack och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0